• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

کنش ورزی سیاسی در رقابت جریان های فکری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

  • کد خبر : 733
کنش ورزی سیاسی در رقابت جریان های فکری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

پایگاه خبری تحلیلی دنا نیوز : چراغ راه روشن کنش ورزی سیاسی در بازاریابی سیاسی انتخابات آتی : در فرهنگ سیاسی ایرانیان در طول تاریخ، دوگانگی نخبگان فکری و ابزاری مردمی و خدمتگزار/ نفوذی و خائن، همواره برجسته بود، هست و خواهد بود،ازاینرو قدردانی از نقش و جایگاه شخصیت های اثرگذار سیاسی، علمی، نظامی، ورزشی، […]

پایگاه خبری تحلیلی دنا نیوز :

چراغ راه روشن کنش ورزی سیاسی در بازاریابی سیاسی انتخابات آتی :
در فرهنگ سیاسی ایرانیان در طول تاریخ، دوگانگی نخبگان فکری و ابزاری مردمی و خدمتگزار/ نفوذی و خائن، همواره برجسته بود، هست و خواهد بود،ازاینرو قدردانی از نقش و جایگاه شخصیت های اثرگذار سیاسی، علمی، نظامی، ورزشی، فرهنگی و… یک اصل اساسی بوده، هست و خواهد بود. طبقات و اقشار مختلف جامعه ی ما همواره قدردان زحمات و اقدامات جانفشانی آنها بوده اند. مشاهده میکنیم که به رغم گذشت چندین سال از اقدامات فلان فرد درحوزه های مختلف، تکریم افتخار آفرینان پهلوانان، مفاخر، اسطوره ها که جان خود را برای حفظ تمامیت ارضی، امنیت، عزت، استقلال و هویت ایرانی- اسلامی فدا کرده اند، یکی از موارد حیاتی در زیستمان فردی و اجتماعی بوده است. انتخابات و انتخاب فرد و جریان صالح، شایسته، کارآمد و مردمی یکی از مصادیق این محور در الگوی حکمرانی فعلی است. در انتخابات آتی که انتخابی سرنوشت ساز برای کشور در حوزه های مختلف است، نقش اثرگذار و مسئولیت پذیر یا بی تفاوتی سیاسی شهروندان، بسیار کلیدی است. انتخاب عقلانی، نگرش راهبردی و تحلیلی درست، در انتخاب گفتمانها، جریانها، و افراد مختلف پیامد خودش را به صورت آنی، میان مدت، بلند مدت نشان خواهد داد.
حافظه تاریخی ملت نباید از اشخاص و تفکری که میکوشید با حربه عملیات روانی و تاکتیک به اصطلاح ماکیاولیستی”هدف وسیله را توجیه میکند” به هر نحو ممکن قدرت را در قبضه خود نگهدارد، بگذرد،
جریانی که در رقابت مسالمت آمیز توزیع قدرت با تمام قوا کوشید با انواوع تهمتها، دروغها، بی اخلاقیها و….دین، اخلاق، قانون، صداقت وحتی انسانیت را زیر پا بگذارد،
این جریان با نگرش ترکیبی در فضای رسانه ای، مجازی، مطبوعاتی، تبلیغاتی،مناظرات انتخاباتی و… سواستفاده از هیجانات سیاسی، قومی، نسلی، جنسیتی و همچنین سو استفاده از عدم فهم راهبردی و عمیق برخی اقشار و توده ها، را برای افزایش و ارتقای نفوذ و قدرت خود به کار بست.
هرچند منش و رفتار متواضعانه، مودبانه و اخلاقمدار شهید رئیسی در همان مناظرات و پاسخ به این افراد شیفته و تشنه قدرت، قابل تامل بود، و اهل حقیقت میتوانستند برای کنشگری خود در انتخاب فلان فرد و جریان به آنها استناد کنند، اما این امر نه تنها منجر به بیداری برخی نشد بلکه بعد از انتخابات نیز برخی از افراد همراستا با نگاه شیطانی منافقین، اپوزیسیونهای انقلاب و برخی معاندین منطقه ای جمهوری اسلامی، طعنه و تهمت آن افراد هتاک و بی اخلاق را بارها درجهت تخریب شخصیت شهید رئیسی تکرار کردند تا جایگاه سیاسی و اجتماعی آن را در سطح جامعه مخدوشکنند.
به این جملات از منظر شناختی و جهت دهی اذهان با تامل بنگیریم:
“اگر ایشان رای بیاورند در خیابان میان زنان و مردان دیوار می کشند”.
” تورو خدا امام رضا را جناحی نکنید، بزارید امام رضا برای مردم بماند”
“شما که تحصیلات آکادمیک تان شش کلاس است، چطور میتوانید مدیریت جامعه را در دست بگیرید”
“شما که دائم سندروم جابجایی از این پست به آن پست را دارید چطور تضمین میدهید، در کارتان ثابت قدم بمانید و مشکلات مردم را حل کنید”
و….
رفتار و منش اخلاق مدار، دین محور و با صداقت شهید رئیسی برگ زرینی در ارتباط و تعاملات سیاسی اجتماعی ایجاد کرد،
این رفتار و منش شهید رئیسی در قالب پیوند اخلاق با سیاست و دیانت، خنثی سازی دوگانگی های سیاسی به نفع خدمت به مردم، خلا اساسی جریانات سیاسی و جامعه شناسی سیاسی قدرت طی انتخابات های قبلی بود، شاید شهید رئیسی نیز راضی به نگارش این متن نباشد(چنانچه بعد از مناظره به همان فرد گفت که من بخشیدم شمارو، خدا ببخشدتان. برید استغفار کنید، من حق خودم را بخشیدم…) و آن را بازتولیددوگانگی سیاسی که تامین کننده خواسته های دشمنان قسم خورده این ملت تفسیرکرده بودند،اما جهت تبیین افکار عمومی، افشا کردن ماهیت و اهداف جریانات تشنه قدرت و نیز مشخص کردن جبهه حق و باطل،صداقت و هیاهوجوبی و فرصت طلبی باید در سطح جامعه گفته شود و ضروری بود این متن نگاشته شود.. انشاالله همگی عاقبت بخیر بشیم..
میشود هم محبوب بود و کارآمد، اما در اجرا و عمل حکمرانی، اهداف و تاکتیکهای سیاست شیطانی و حیوانی را به کار نبرد، میتوان با کاربست سیاست متأله راه صدساله را یکشبه رفت… این مسیر را هرچندشهدای قبلی نیز به ما نشان داده بودند ولی در تغییر و تحولات نسلی، بمباران شایعات و شبهات سیاسی اجتماعی در فضای مجازی و ماهواره ای، از آنها فاصله گرفته بودیم، شهادت شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت و عزت ایران اسلامی چراغی خاموش نشدنی در فضای امروزی جامعه ما است. این شهادت منشا خیر و برکات فراوان برای جمهوری اسلامی ایران و همه آزادی خواهان انشاالله خواهد شد.
راه پر عزت شهدای خدمت، مدافعان امنیت و هویت ایران اسلامی انشاالله با قدرت روز افزون ادامه خواهد یافت. 🖤🇮🇷🖤🇮🇷
سید زکریا محمودی رجا، دکترای جامعه شناسی سیاسی.

لینک کوتاه : https://denanews.ir/?p=733