• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4

اساسنامه

  • 7:36

به نام خالق هستی بخش

اساسنامه وقوانین سایت خبری دنانیوز:

اعضای تیم سایت خبری «دنانیوز»، اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند.

این مرامنامه مقررات اداری یا مسائل انضباطی سایت نیست، بلکه تنها اصول اخلاقی را تبیین می‌کند که خبرنگاران «دنانیوز» با رعایت آن، استقلال، اعتبار و درستکاری رسانه و مسئولیت‌ها و تحقق وظایف خود را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، قانون مطبوعات و سایر قوانین مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای نصب العین «دنانیوز» است.

وظیفه آگاهی‌بخشی در راس وظایف حرفه خبرنگاری قرار گرفته است. انصاف و بی‌غرضی خبرنگار، خودداری وی از تبلیغ سیاسی و بازرگانی و مقاومت در برابر دیگر کانون‌های فشار، اصل خدشه‌ناپذیر خبرنگاران فعال در «دنانیوز» است.

دنانیوز خود را متعهد می‌داند که با رعایت مفاد مرامنامه اخلاقی کلیه آحاد جامعه را مخاطب خود بداند و همواره در چارچوب قانون اساسی به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی، احترام بگذارد.

رسالت اجتماعی حرفه خبرنگاری‌ ایجاب می‌کند که خبرنگار همیشه در خدمت کشف و بیان حقیقت باشد. به موجب ‌این اصل، «دنانیوز» خود را متعهد می‌داند تا حد ممکن آنچه را که به راستی روی داده است و در آن شائبه دروغ راه ندارد، منعکس کند.

خبرنگاران «دنانیوز» به طور مخفیانه از دوربین، میکروفن و یا دستگاه‌های ضبط صوت استفاده نخواهند کرد، مگر در زمانی که حق قانونی خبرنگار است، اما آشکارسازی لوازم فوق برای او مخاطره‌آمیز باشد.

خبرنگاران «دنانیوز» برای کسب خبر، صریحا خود را خبرنگار معرفی می‌کنند و هرگز همچون کارآگاه یا جاسوس عمل نمی‌کنند. آنان همچنین از تحت فشار قرار دادن افراد برای کسب خبر پرهیز می‌کنند.

لینک کوتاه : https://denanews.ir/?p=839
  • دیدگاه‌ها برای اساسنامه بسته هستند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.